Τα εργαλεία και η θέση της Ελληνίδας στην ψηφιακή εποχή | ATH/TECH

ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ

Τα εργαλεία και η θέση της Ελληνίδας στην ψηφιακή εποχή

Η σχέση των γυναικών με την ψηφιακή επικοινωνία και η θέση τους στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας συζητήθηκαν στο πλαίσιο εκδήλωσης, κατά την οποία παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας “Η Ελληνίδα στην Ψηφιακή Εποχή”.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες στο Μέγαρο Υπατία και διοργανώθηκε από τον ΣΕΚΕΕ – Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος, σε συνεργασία με το ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ και τη συνδρομή της εταιρείας ερευνών Kάπα Research, εκ μέρους της οποίας ο κ. Γεράσιμος Ρουτζούνης παρουσιάσε την έρευνα.

Στην εισαγωγική του ομιλία ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΚΕΕ, Γιάννης Κωτσής-Γιανναράκης, επεσήμανε:

“Είναι κρυφό μυστικό στο χώρο της τεχνολογίας ότι ο ρόλος της γυναίκας στην καινοτομία και στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων είναι πολύ πιο σημαντικός από ότι δείχνουν τα ποσοστά των γυναικών στα διοικητικά συμβούλια στα ερευνητικά τμήματα και γενικότερα στα στελέχη αυτών των επιχειρήσεων Από την άλλη, είναι διαπιστωμένο ότι οι εταιρείες που διοικούνται σε μεγάλο ποσοστό από γυναίκες, έχουν κατά μέσο όρο 20% αυξημένη  παραγωγικότητα!! Έτσι ο στόχος για ίσες ευκαιρίες στην απασχόληση και στη δημιουργική εξέλιξη στον επαγγελματικό χώρο, αποτελεί πλέον έναν παγκόσμιο στόχο του οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και και μάλιστα αναφέρεται σαν ο στόχος υπ αριθμόν 5 στην ανάπτυξη. Η επίτευξη αυτού του στόχου αποτέλεσε φέτος ένα από τα βασικά θέματα του συνεδρίου Mobile World Congress 2018 που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη την περασμένη εβδομάδα και στο οποίο η Ελλάδα συμμετείχε για 6η συνεχή χρονιά, με πρωτοβουλία του ΣΕΚΕΕ. Δυστυχώς, όμως, η εικόνα για τη χώρα  μας δεν είναι καθόλου  καλή. Η Ελλάδα  καταλαμβάνει την τελευταία θέση στον Δείκτη Ισότητας των Φύλων, σύμφωνα με την πρόσφατη ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων (EIGE). Το να αλλάξουμε αυτή τη θέση αποτελεί μια σημαντική πρόκληση για όλους μας”.

Όσον αφορά στα αποτελέσματα της έρευνας:

Μια διασυνδεδεμένη ελληνική κοινωνία:

  • 75% των Ελλήνων χρηστών του internet με το smartphone στο χέρι, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο τακτικά και αποτελεσματικά.
  • Από τα πρώτα 15’ της ημέρας έως και τα τελευταία 15’ πριν πέσουν για ύπνο, «τσεκάρουν» πολύ συχνά το κινητό τους για να παρακολουθήσουν τις ειδήσεις, να στείλουν και να λάβουν sms/e-mails, ή να ασχοληθούν με φωτογραφίες/βίντεο.
  • Οι κίνδυνοι εντοπίζονται στην παράνομη χρήση των τραπεζικών στοιχείων ή των προσωπικών δεδομένων, αλλά και στην επίδραση των ψηφιακών οθονών (υπολογιστές, smartphones, tablets) στη ζωή των παιδιών.

Η 4η βιομηχανική επανάσταση βρίσκει γυναίκες και άνδρες ίσους:

  • Η χρήση των νέων τεχνολογιών και η κατανάλωση των ψηφιακών υπηρεσιών είναι από τους λίγους τομείς στους οποίους δεν καταγράφεται ανισότητα ή χάσμα των δύο φύλων στη χώρα μας.
  • Οι ψηφιακές υπηρεσίες / προϊόντα που προσφέρουν η δημόσια διοίκηση, οι επιχειρήσεις, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές, το διαδίκτυο – ως κύρια πηγή ενημέρωσης – αλλά και η παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, αξιοποιούνται εξίσου από γυναίκες και άνδρες.

Η Ελλάδα «ψηφιακά» έτοιμη να περάσει στην επόμενη φάση:

  • 67,5% των γυναικών και το 66,5% των ανδρών έκανε χρήση κάποιας ψηφιακής υπηρεσίας του δημοσίου το τελευταίο εξάμηνο μένοντας ικανοποιημένο από την παρεχόμενη υπηρεσία.
  • Το TAXIS θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «η ναυαρχίδα των δημοσίων ψηφιακών υπηρεσιών» και έπεται η ΔΙΑΥΓΕΙΑ, εφαρμογές που έχουν βελτιώσει τη σχέση κράτους-πολίτη, σύμφωνα με το 85% και το 60% περίπου των ερωτώμενων αντίστοιχα.
  • Πάνω από το 70% των ερωτώμενων κρίνει θετικά το επίπεδο των ψηφιακών υπηρεσιών που προσφέρουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Η «κινητή διακυβέρνηση» ξεκινά από την Τοπική Αυτοδιοίκηση:

  • Από όλες τις βαθμίδες της διοίκησης, η κυβέρνηση συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό θετικής γνώμης για το έργο της στον τομέα των ψηφιακών υπηρεσιών. Η δημοτική αρχή όπως, επίσης, η περιφερειακή αρχή, φαίνεται να υστερούν – σε έργο – στον ψηφιακό τομέα.
  • Οι υπηρεσίες του δημοσίου που επιδέχονται περαιτέρω ψηφιακής ανάπτυξης, εντοπίζονται στην αστική κατάσταση, στην υγεία / κοινωνική μέριμνα και στην εργασία / ασφάλιση / συντάξεις.
  • Η υστέρηση αυτή μπορεί να αποδειχθεί ένα προνομιακό πεδίο ανάπτυξης – όχι πλέον της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (e-government) – αλλά της κινητής διακυβέρνησης (m-government), που αποτελεί τη νέα πρόκληση του ψηφιακού 21ου αιώνα.