fbpx ATH/TECH | BSc (Hons) in Computer Science - 4year course
Bachelor's

BSc in Computer Science 4-ετές πρόγραμμα

BSc (Hons) in Computer Science

Η Σχολή Πληροφορικής του Athens Tech College είναι σύμφωνη με τις Διεθνείς Ενώσεις Πληροφορικής και άρρηκτα συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας και τις ανάγκες των εταιριών τεχνολογίας του σήμερα.
Το προπτυχιακό αυτό εστιάζει στην παροχή ειδικών δεξιοτήτων και γνώσεων για τον σχεδιασμό και ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων και εφαρμογών που ζητούν μεγάλες και μικρές εταιρίες καινοτομίας ανά την Ευρώπη.

BSc in Computer Science 4-ετές πρόγραμμα

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΛΕΞΩ

Σου δίνει πτυχίο από το Πανεπιστήμιο του Sheffield, ένα από τα 15 καλύτερα πανεπιστήμια του Ηνωμένου Βασιλείου.

Σου παρέχεται ανώτατη, ποιοτική εκπαίδευση με βάση την έρευνα και τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας που αναπτύσσεται σε ένα οικοσύστημα των μεγαλύτερων εταιριών. Μαθαίνεις να αναγνωρίζεις τα προβλήματα, να σκέφτεσαι αναλυτικά και να προτείνεις λύσεις. Μπορείς να δημιουργείς αποτελεσματικά software συστήματα, εφαρμογές, να δουλεύεις σε ομάδες, αλλά και να εξασκείσε σε σημαντικά προσωπικά project που αναδεικνύουν τη δημιουργικότητά  και την καινοτομία σου.

Υλοποίηση και εφαρμογή σε σύγχρονα εξειδικευμένα εργαστήρια Η/Υ

Έχεις την μοναδική ευκαιρία εκτός των μαθημάτων του προγράμματος, να κάνεις πρακτική άσκηση και να αποκτήσεις τεχνικές δεξιότητες (hard skills) σε real life projects από πετυχημένες εταιρίες.

Είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την αγορά εργασίας, φροντίζει να σου διδάξει τις ειδικές δεξιότητες που αναζητούν οι εταιρίες, να σε προετοιμάσει για την αγορά, αλλά και να σου δώσει τα θεωρητικά θεμέλια του προγραμματισμού για τον σχεδιασμό και ανάπτυξη αποτελεσματικών πληροφοριακών συστημάτων.

Ετοιμάζει το επαγγελματικό σου προφίλ και σε διοχετεύει στην αγορά εργασίας.

BSc in Computer Science 4-ετές πρόγραμμα

ΣΤΟΧΟΙ TOY ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
  • Πλήρης εναρμόνιση του προγράμματος σπουδών με τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας και των μεγαλύτερων εταιριών.
  • Διαμόρφωση αποφοίτων υψηλού επιπέδου, εξοπλισμένων με θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες ώστε να δραστηριοποιηθούν επιτυχημένα στο εγχώριο, αλλά και παγκόσμιο εργασιακό περιβάλλον, οι οποίοι θα ηγηθούν στην τεχνολογική εποχή, έχοντας αναπτύξει δεξιότητες προσαρμογής στη διεξαγωγή ομαδικών αλλά και ατομικών project, αλλά και την ανάγκη για συνεχή ενημέρωση και δια βίου μάθηση σχετικά με τις cutting edge τεχνολογίες.
  • Εξειδίκευση στην κατανόηση της λειτουργίας των υπολογιστικών συστημάτων, την ανάπτυξη software και την εκμάθηση programming ώστε οι σπουδαστές να είναι καταρτισμένοι σχετικά με τα θέματα, τα προβλήματα και τις διαδικασίες που συνδέονται με την ανάλυση, το σχεδιασμό, την υλοποίηση και τον έλεγχο συστημάτων.
  • Εφαρμογή των άρτιων θεωρητικών γνώσεων που παρέχονται σε πραγματικά προβλήματα και πρακτική άσκηση σε σύγχρονα τεχνολογικά περιβάλλοντα.
  • Παράδοση μαθημάτων από ειδικό επιστημονικό προσωπικό με εμπειρία και επιτυχίες στην αγορά εργασίας, αλλά και εξειδικευμένους ερευνητές. Οι καθηγητές του Sheffield που διδάσκουν έχουν πολύχρονη εμπειρία σε ακαδημαϊκά προγράμματα και έρευνα. Τα συχνά σεμινάρια με guest ομιλητές από το χώρο της βιομηχανίας και τον πανεπιστημιακό χώρο ολοκληρώνουν τη διαδικασία της μάθησης.

BSc in Computer Science 4-ετές πρόγραμμα

PATHWAYS
COMPUTER SCIENCE

 

Με πρόγραμμα σπουδών ακαδημαϊκά σύμφωνο με τις Διεθνείς Ενώσεις Πληροφορικής και άρρηκτα συνδεδεμένο με την αγορά εργασίας του μέλλοντος και της κρίσης, το προπτυχιακό αυτό εστιάζει στην παροχή ειδικών δεξιοτήτων και γνώσεων για τον σχεδιασμό και ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων ώστε να γίνεις το επόμενο success story του TED ή να εργαστείς σε μία εταιρία καινοτομίας.

BUSINESS INFORMATICS

 

Θέλεις να συνδυάσεις τεχνολογικές και επιχειρηματικές σπουδές και να χρησιμοποιήσεις την πληροφορική για να λύνεις σύγχρονα προβλήματα; Σπούδασε τα θεωρητικά θεμέλια του computer science και απόκτησε το επιστημονικό υπόβαθρο για εξειδίκευση σε νέες τεχνολογίες που χρειάζονται σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας.

INTERNET COMPUTING

 

H αγορά εργασίας χρειάζεται περισσότερους επαγγελματίες με δεξιότητες που σχετίζονται με το internet και τις εφαρμογές του, από όσους υπάρχουν και το πρόγραμμα αυτό φροντίζει να τους προετοιμάσει. Οι σπουδαστές θα διδαχθούν τις θεωρητικές αρχές και θα εξειδικευτούν στην επιστήμη υπολογιστών που διευρύνει τα όρια της τεχνολογίας, το internet.

BSc in Computer Science 4-ετές πρόγραμμα

ΔΟΜΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1ο Έτος

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΤΟΥΣ

Εισαγωγή στις Τεχνολογίες Διαδικτύου

Σε αυτό το μάθημα οι σπουδαστές θα αποκτήσουν working knowledge του internet ως εργαλείο επικοινωνίας, και θα αναπτύξουν δεξιότητες όπως η παρουσίαση των ιδεών τους προφορικά και γραπτώς, η εργασία σε ομάδες & η αξιολόγηση πόρων.

Αλγόριθμοι

Οι φοιτητές διδάσκονται τις βασικές αρχές αλγοριθμικής σκέψης, όπως τι είναι πρόβλημα, κατανόηση ενός προβλήματος και την αποσύνθεση του σε μικρότερα κομμάτια, σχεδιασμό της στρατηγικής επίλυσης προβλημάτων.

Αρχές προγραμματισμού και Αλγόριθμοι

Αυτό το μάθημα είναι μια εισαγωγή στον προγραμματισμό υπολογιστών, στη βασική ανάλυση προβλημάτων και στην αλγοριθμική σκέψη. Έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη ισχυρών βασικών αρχών των πρακτικών ανάπτυξης λογισμικού (ειδικά στον προγραμματισμό). Οι πρακτικές σχεδιασμού όπως το επαυξητικό γράψιμο κώδικα, η βελτίωση κώδικα και ο προγραμματισμός ανά ζευγάρια εισάγονται και ασκούνται στα εργαστήρια.

Αρχές Διοίκησης

Ο καθορισμός στόχων και η εφαρμογή συστημάτων και διαδικασιών για την επίτευξή τους σε κάθε σύγχρονο επιχειρησιακό/εργασιακό περιβάλλον, απαιτεί τη γνώση βασικών αρχών διοίκησης (Management). Μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος, θα δοθεί η δυνατότητα στους φοιτητές του Τμήματος να προσεγγίσουν, να κατανοήσουν και να αποκτήσουν τις ιδιαίτερα απαραίτητες, για τη μελλοντική τους σταδιοδρομία, γνώσεις σε επίπεδο βασικών αρχών διοίκησης. Καθώς όλοι οι οργανισμοί και οι επιχειρήσεις δρούν, αντιδρούν, επηρεάζονται και αναπτύσσονται σε ένα κοινωνικό, τεχνολογικό και οικονομικό περιβάλλον, που χαρακτηρίζεται από αλλαγές και οξύ ανταγωνισμό, η προσαρμογή σ’ αυτό το περιβάλλον απαιτεί ικανή κι αποτελεσματική διοίκηση. Η γνώση και η τέχνη του “διοικείν” σε όλες τις βαθμίδες της ιεραρχίας και των λειτουργιών σε εργασιακό περιβάλλον, αποτελεί ουσιαστικό εφόδιο και δεξιότητα για τη λήψη αποφάσεων, καθορισμού στόχων, οργάνωσης, συντονισμού και ελέγχου των δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται κατά την άσκηση των καθηκόντων υφισταμένων και συνεργατών.

Ακαδημαϊκές και Μεταφερόμενες Δεξιότητες: Αναζήτηση, Μελέτη και Συγγραφή

Το μάθημα αυτό παρέχει στους φοιτητές τη δυνατότητα να αναπτύξουν τις δεξιότητες εκείνες που καθιστούν επιτυχή την ακαδημαϊκή φοίτηση . Χαρακτηριστικά αναφέρονται οι ικανότητες προγραμματισμού εργασιών και διαχείρισης χρόνου, αποτελεσματικής αναζήτησης, διεξοδικής μελέτης και κριτικής αξιολόγησης πληροφοριών, σχεδιασμού και συγγραφής επιστημονικών εργασιών, καθώς και εφαρμογής των ακαδημαϊκών κανονισμών. Οι φοιτητές αναπτύσσουν τις δεξιότητες αυτές κυρίως στο πλαίσιο εφαρμοσμένων εργαστηρίων, πρακτικών εφαρμογών και ασκήσεων στην τάξη, οι οποίες πραγματοποιούνται σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο και συνοδεύονται από σύντομες διαλέξεις και σχετικές συζητήσεις.

Εισαγωγή στην Ακαδημαϊκή Χρήση των Αγγλικών Ι

Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών

Το μάθημα θέτει τις θεωρητικές βάσεις για την κατανόηση των βασικών αρχών στις οποίες στηρίζονται οι διάφοροι τομείς του κλάδου και πραγματεύεται τις εισαγωγικές έννοιες των βασικότερων επιμέρους πεδίων, όπως του Λογισμικού Υπολογιστών, Βάσεων Δεδομένων, Δικτύων Υπολογιστών, Πολυμέσων κοκ.

Προγραμματισμός: Μεθοδολογία και Σχεδιασμός

Εισαγωγή στον προγραμματισμό υπολογιστών, στη βασική ανάλυση προβλημάτων και στην αλγοριθμική σκέψη. Οι πρακτικές σχεδιασμού όπως το επαυξητικό γράψιμο κώδικα και η βελτίωση κώδικα εισάγονται και ασκούνται στα εργαστήρια.

Εισαγωγή στην Κοινωνία της Πληροφορίας

Το συγκεκριμένο μάθημα προσεγγίζει την κοινωνική διάσταση της ανάπτυξης των τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφορικής. Πώς αυτή ελέγχεται, από ποιους, κατά πόσο είναι αναπόφευκτη, αν αυτής της μορφής η καινοτομία υποκινείται τελικά καθαρά από την εξέλιξη της τεχνολογίας ή από κοινωνικούς παράγοντες, ποιοί μπορούν να έχουν πρόσβαση σ’ αυτής της μορφής την τεχνολογία, ποιοι και πως πραγματικά μπορούν να επωφεληθούν.

Ακαδημαϊκές και Μεταφερόμενες Δεξιότητες: Επικοινωνία και Προσωπική Εξέλιξη

Το μάθημα αυτό αποτελεί τη συνέχεια του αντίστοιχου μαθήματος του φθινοπωρινού εξαμήνου. Οι ακαδημαϊκές δεξιότητες που θα αναπτυχθούν σε αυτό το εξάμηνο περιλαμβάνουν:
α) δεξιότητες επικοινωνίας με έμφαση στην προφορική παρουσίαση,
β) μεθόδους για αποτελεσματική ομαδική εργασία και διαπροσωπική επικοινωνία και
γ) τεχνικές για την επιτυχή ολοκλήρωση των Πανεπιστημιακών σπουδών
δ) εισαγωγική γνώση για την διεπιστημονικότητα,
ε) διαμόρφωση βιογραφικού,
στ) τεχνικές για επιτυχείς συνεντεύξεις

Πληροφοριακά Συστήματα και η Ψηφιακή Επιχείρηση

Η ενότητα αυτή εισάγει τους μαθητές στις έννοιες που είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ managers, system analysts και άλλων IT professionals. Σκοπεύει να παράσχει το θεωρητικό υπόβαθρο και τα πρακτικα skills για τη χρήση και ανάλυση ψηφιακών πληροφοριών.

Εισαγωγή στην Ακαδημαϊκή Χρήση των Αγγλικών ΙΙ

2ο Έτος

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΤΟΥΣ

Εισαγωγή στον Αντικειμενοστραφή Προγραμματισμό

Το μάθημα αυτό αποτελεί μία εισαγωγή στις βασικές έννοιες του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού, προσφέροντας γνώσεις βασικών τεχνικών ανάλυσης, σχεδιασμού και υλοποίησης αντικειμενοστραφών λύσεων, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού Java. Έμφαση δίνεται στον εντοπισμό και την υλοποίηση των τάξεων (τύπων που καθορίζονται από το χρήστη) που είναι αναγκαίες για την αποτελεσματική και ισχυρή επίλυση προβλημάτων, η εκμετάλλευση των χαρακτηριστικών της Java, όπως η χρήση των παρεχόμενων τάξεων και η κληρονομικότητα.

Αρχιτεκτονική Η/Υ

Η ενότητα αυτή παρέχει στον σπουδαστή τις βασικές γνώσεις πάνω σε θεμελιώδεις έννοιες στους τομείς της Αρχιτεκτονικής Υπολογιστών και της Οργάνωσης Υπολογιστικών Συστημάτων, συμπεριλαμβανομένης της δομής και των συνιστωσών σύγχρονων υπολογιστικών συστημάτων, CPU architecture, ιεραρχίας μνήμης, I/O peripherals & storage systems, computer arithmetic, digital logic & βασικό λογικό σχεδιασμό, έννοιες επεξεργασίας δεδομένων από αρχιτεκτονική άποψη και γενική εισαγωγή σε advanced computer architectures.

Ψηφιακή Οικονομία

Το θεωρητικό πλαίσιο του όρου «Ψηφιακή οικονομία» περιλαμβάνει την διερεύνηση των χαρακτηριστικών της νέας οικονομίας, των νέων αγαθών, της νέας επιχείρησης και των νέων τεχνολογιών, που οριοθετούν την σύγχρονη ψηφιακή επιχείρηση.

Αρχές Συνεχών Μαθηματικών

Το αφορά στην κατανόηση των βασικών μαθηματικών μεθόδων που απαιτούνται για τη μελέτη των προβλημάτων που σχετίζονται με το Computer Science. Αυτό το μάθημα ικανοποιεί τις απαιτήσεις σε μαθηματικά skills για έναν φοιτητή πρώτου έτους. Καλύπτει βασικές αρχές στατιστικής, πιθανότητες, γραμμική άλγεβρα, λογαρίθμους, και βασικές οικονομικές έννοιες.

Στατιστική

Το μάθημα της Στατιστικής έχει σκοπό να παρέχει στους φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να αναλύουν ποσοτικά δεδομένα, χρησιμοποιώντας διαφορετικά στατιστικά τεστ και εξειδικευμένο λογισμικό. Το μάθημα αυτό είναι απαραίτητο «εργαλείο» για τους φοιτητές Πληροφορικής, καθώς θα τους προσφέρει τις γνώσεις και τις ικανότητες να εκτελούν μόνοι τους στατιστικές αναλύσεις, κάτι που θεωρείται πλέον αναπόσπαστο κομμάτι των γνώσεων ενός απόφοιτου Πληροφορικής.

Διδακτική της Πληροφορικής

Το μάθημα αρχικά παρουσιάζει βασικές έννοιες της παιδαγωγικής και διδακτικής επιστήμης. Στη συνέχεια, επικεντρώνεται σε ζητήματα οργάνωσης της διδασκαλίας μαθημάτων πληροφορικής και της ανάπτυξης αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού. Τέλος, παρουσιάζει θέματα που αφορούν το εκπαιδευτικό λογισμικό μαθημάτων πληροφορικής, τεχνολογίες μάθησης και τις βασικές έννοιες ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning).

Αρχιτεκτονική Δικτύων Η/Υ

Αυτή η ενότητα παρέχει μια εισαγωγή στα σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας. Προσφέρει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των θεμελιωδών αρχών, θεωριών και πρακτικών που χρησιμοποιούνται στα δίκτυα υπολογιστών.

Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός

Το μάθημα αυτό, που αποτελεί συνέχεια του αντίστοιχου του φθινοπωρινού εξαμήνου, είναι μία εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό, προσφέροντας γνώσεις βασικών τεχνικών ανάλυσης, σχεδιασμού και υλοποίησης αντικειμενοστραφών λύσεων, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού Java. Έμφαση δίνεται τώρα στη χρήση των οι εξαιρέσεων για το χειρισμό προβλημάτων και στον πολυμορφισμό. Το μάθημα, τέλος, εισάγει τους μαθητές στα Γραφικά Περιβάλλοντα (Graphical User Interfaces) και στο πώς αυτά μπορούν να σχεδιαστούν και να κατασκευασθούν σε Java.

Ανάλυση και Σχεδιασμός Πληροφοριακών Συστημάτων

Η ενότητα αυτή παρέχει μια επισκόπηση των διαφορετικών προσεγγίσεων software development. Επιπλέον, επικεντρώνεται στην ανάλυση και σχεδιασμό των συστημάτων λογισμικού και στην εφαρμογή της Unified Modeling Language (UML) στη διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού.

Αρχές Διακριτών Μαθηματικών

Η ενότητα έχει σχεδιαστεί για να καλύψει τις μαθηματικές ικανότητες που απαιτούνται για έναν φοιτητή πρώτου έτους στην Πληροφορική. Περιλαμβάνει: Λογική, Θεωρία Συνόλων, Λειτουργίες και Σχέσεις, Θεωρία Γραφημάτων, Μαθηματική Εισαγωγή, Αναδρομή και Αλγόριθμοι, Γραμματικές και Γλώσσες, Μαθηματικά Μοντέλα για Υπολογιστικές Μηχανές.

Πιθανότητες

Oι “Πιθανότητες” είναι μια εισαγωγή στη διαδικασία και την πρακτική της επιστημονικής έρευνας, με ιδιαίτερη προσοχή στις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες κατά την εφαρμογή των μεθόδων της επιστήμης για τη μελέτη των διαφόρων φαινομένων.

Δεξιότητες στην Ακαδημαϊκή Χρήση των Αγγλικών

3ο Έτος

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΤΟΥΣ

Human Computer Interaction

This unit intends to introduce students to Human Computer Interactions (HCI) principles and how they can be applied in the software development process. Specifically students see what usability is and how it can be measured, how HCI can be used in all phases of the software development process, and how HCI can be used to evaluate the usability of a software system. Finally they are taught a systematic method for designing usable UIs.

Formal Methods & Software Reliability

This unit is an introduction to Formal Methods and specifically to Formal Specification. It provides students with knowledge and skills on the design of mathematical models of software systems using Discrete Mathematics. The unit introduces the Z specification language and students are provided with the knowledge on how to produce complete and well- structured Z specifications.

Database Systems

This unit provides an introduction to the concepts and principles of database systems and examines key issues of the database approach to information storage and manipulation. In addition, since designing a successful database application requires conceptual modeling, the unit explains the modeling concepts of the Entity Relationship Diagram as a high-level conceptual data model. Furthermore, the relational data model is analyzed as an implementation data model due to its widespread use in traditional commercial database management systems. Last but not least, the unit presents the main features of the structured query language since it is the lingua franca of relational database management systems.

Data Structures & Algorithms

This unit provides an introduction to the solid foundations in basic concepts of programming: data structures and algorithms. It explains the use and the importance of basic data structures and demonstrates a variety of algorithmic techniques in the fields of searching and sorting. The unit also introduces computational complexity which is essential when programs are confronted with large versions of problems which they were designed. On the whole, the unit offers a mixture of theoretical knowledge which is universal and fairly independent of the programming language as well as practical experience through Java.

Logic Programming

Logic programming (LP) is an exciting programming paradigm, significantly different than the imperative and object-oriented paradigms which are dominant nowadays. The difference lies in the fact that it introduces a declarative style of programming according to which the programmer is to state what the problem is and not how to solve it. The main aim of this unit is to introduce LP through an in depth study of the Prolog language, which has highly contributed to the field of Artificial Intelligence, emphasising more to practical aspects of the declarative paradigm than its strong theoretical foundations. Through a series of formal lectures and laboratory sessions the students acquire the necessary knowledge for designing and implementing logicprograms, which also forms a basis for future courses such as Artificial Intelligence Techniques, Intelligent Systems, Agents and Robotics and 3rd year Projects.

Operating Systems

This course offers an introduction to the fundamental principles and techniques employed in the design of operating systems; the concepts of an operating system is based upon are covered in detail. Emphasis is drawn on the OS processes and their scheduling, as well as, the memory, the file system and their management. The above concepts are applied in the case of a UNIX system.

Web Programming

This unit covers issues related to the architecture, design and development of contemporary dynamic web applications. Topics include technologies associated with web applications including HTML5/CSS, dynamic server-side pages, dynamic client-side scripts, personalisation (cookies and sessions) and client-side techniques for interactive Web applications.

Professional Issues in IT

This unit aims to promote an awareness of the wider social, legal and ethical issues of computing. It describes the relationship between technological change, society and the law, emphasising the powerful role that computers and computer professionals play in a technological society. It also introduces the legal areas which are relevant to the discipline of computer science (e.g. intellectual property, liability for defective software, computer misuse, etc.). It exposes students to the ethical concepts that are important to computer professionals, and prepares the students in considering ethical dilemmas.

Artificial Intelligence Techniques

Artificial Intelligence (AI) is the area of science with the ultimate goal to build intelligent machines, i.e. machines that exhibit human-like behaviour when solving complex problems. Following the classic equation that “AI = search + knowledge representation”, this unit provides an in-depth introduction to Artificial Intelligence problem solving techniques by presenting blind and heuristic state space search algorithms and knowledge representation (KR) techniques, such as logic, structured representations and rules. For each technique discussed special emphasis will be given on the practical issues that arise during implementation. Finally, the module provides the necessary background knowledge for the third year units.

Software Development in Practice

This module introduces the students the complete process of producing proper software, from the conception of the original idea to testing and maintaining the final software product. It ties together processes and concepts that the students have been introduced to in the previous semesters like capturing the requirements and specifications of a project, making proper analysis and design, implementing the different parts of the software in a coherent and proper manner, as well as testing the software, in order to create a proper and user friendly product.

IT Decision Support Systems

Information Technology (IT) is in a constant state of evolutionary change. IT now enables the transformation of business supply chains into networks of collaborating business organisations adopting structures built around business processes exploiting core competencies. Before businesses can reap the benefits of such change, managers need to be able to exploit IT to make better operational, tactical and strategic decisions. This involves not only routine internal decisions, but also one-off unanticipated decisions and decisions involving collaborating organisations.
As a consequence, effective business managers need to remain current in terms of the IT available and to acquire the concepts and skills involved in analysing, designing and implementing the Management Information Systems (MIS) which are needed to provide the information used in the decision making process. They need to understand the nature of management decisions and the decision making process itself.Without such knowledge managers will not be equipped to work alongside systems analysts and other IT professionals and play a full part in the process of MIS provision. Ultimately it is the role of managers to interpret and apply information in order to be more effective in their jobs, and thereby to be fully involved in the process of transforming their organisation to be capable of working in an IT enabled supply chain network.

Information Systems Applications

Usage of Information Systems has become pervasive in today’s world, not only in the business environment but also at societal and personal level. This unit investigates applications of Information Systems in both the public and private sector. We examine in depth a wide number of key Information Systems applications, discuss their organizational and societal advantages and implications, and address contemporary issues that emerge in various and diverse fields that incorporate IS solutions.

4ο Έτος

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΤΟΥΣ

Core Modules

Professional Development Seminar Series

The aim of this non-credit unit is to enhance the students’ learning experience and employability skills by organising a series of seminars on practical, contemporary and emerging issues essential for students’ professional career. 

Individual Project Preparation

The aim of this non-credit unit is to support students in the development of their third year project. It includes seminars on dissertation writing, project management, dissertation structure, evaluation, etc.

Individual Project

The project is an extended piece of individual work throughout the third year of studies. students are expected to work on a topic of their interest and to have regular meetings with their supervisor to discuss their work. The individual project is equivalent to two full units. the project will develop students’ ability to construct a project from initial, unstructured ideas, through a thorough analysis of the problem area, to plan, schedule, monitor and control own work, to defend their ideas in discussions and presentations and apply tools and techniques from taught courses.

Industrial Software Project

The purpose of this unit is to provide students with the opportunity to integrate and apply skills and knowledge they acquired so far in their studies to a realistic problem. Students are exposed to the processes involved in the team-based development of software through real-life projects that are provided by companies from the software industry. This unit aims to create an environment where students can apply their knowledge, to provide students with the experience of working in real-life project development circumstances, to  enable students to operate as a software development team and to integrate skills and knowledge of students

Software Engineering

This course covers systematic production testing and maintenance of software products that are developed and modified under timing constraints and takes into consideration cost estimation issues. The emphasis of the course is on project management, planning and monitoring since the design and analysis part has been covered in the corresponding second level course. The objectives of this module are to conceptualise the management process of large computer systems, to understand basic concepts of software engineering, to understand the management issues involved in building large computer systems, to understand the importance and the techniques and strategies of adequate testing.

Computer Science Pathway

Network Computing

This unit presents advanced as well as contemporary issues of data communications and computer networking. It provides students with the ability to utilize previous knowledge of computer networks in order to gain a thorough insight of data exchange. Important and crucial subjects related to networking are examined and new technologies and infrastructures are explored.

Innovation and Entrepreneurship in IT

The IT sector offers a fertile environment for Entrepreneurship capitalizing on the innovative features and the rapid technological developments in the global economy. Computer science students must be skilful in managing and developing IT firms, along with their technical and scientific capabilities. The focus of this course is to build management skills among the computer science students, having as basic exercise the new product development process. It is considered an operationally focused course, as it aims to develop the interdisciplinary skills required for successful product development in today’s competitive marketplace.
Students will experience the navigation from the creation of ideas for IT products and services, the evaluation of ideas in business and market terms, the design process of new products, the testing and prototyping phase, the intellectual property protection techniques, the marketing planning, the financing techniques and to the business planning along the product life cycle. Students will follow the course delivery, participating in project teams in an entrepreneurial building exercise. For each step along the new product development process useful tools, techniques that support new product development practice will be provided to them. Although the course focuses on the application of management principles to new product development, they are more broadly applicable to innovation management and entrepreneurship.

We will make extensive use of the resources on innovation management in the world wide web for each step of the innovation management cycle. The recourses will be listed in the course’s Web site to both communicate information to students and to converse with them about their homework and their projects.

The last week of the course is designed for final project presentation. The targeted audience will be technical, business and financing experts playing the role of evaluator committee for financing the proposed business plan and the market accessibility of the new product. In the final presentation extensive communication skills are required in order to prepare students for efficient and cohesive presentation of their achievements.

Information Security

This unit introduces the field of information security as an important area of advanced computer science and provides a broad overview of information security. The course will provide a solid theoretical foundation, as well as real-world examples, for understanding computer security. Fundamental theoretical results, foundational models, and salient examples will be covered. Security in computer data, operating systems, and networks will be covered, with emphasis on applied cryptography and program security. Students can expect to leave the class with an understanding of the theoretical underpinnings for information and computer security, an appreciation of the strengths, weaknesses, and limitations of the major theories, and an understanding of the application of computer security theory to real-world systems. Students will also gain experience and insight into the application of theory to practical systems.

The Department appoints two modules from the following:

Social Media & Networks

The advancements of social media and social networking websites are revolutionizing and facilitating the way people communicate, interact, generate and share information. Drawing upon technological, social, cultural, psychological and organizational perspectives, this unit presents underlying concepts and critical issues of social media and social networks and examines contemporary and emerging platforms, applications and technologies that enable and facilitate social communication.

Knowledge Technologies for Innovation

In a rapidly changing world where the trend is that almost every aspect of our lives becomes infused with smart/intelligent products and services, innovation is a goal in itself. This unit offers an overview of various scientific fields and knowledge technologies (a lot of them belonging to or intersecting with the wider artificial intelligence area), together with a series of examples and case studies, to clearly demonstrate their applicability and potential for innovation.

E-Commerce and Digital Market

E-commerce is nowadays a fact. Its sharp usage increase, along with the systematic progress of Information and Communication Technology (ICT) has greatly influenced every aspect of our daily lives. This unit provides balanced coverage of both technology and business aspects of e-commerce and digital markets. The current e-business and revenue models, as well as, the ICT technologies required for e-commerce activity are discussed. In addition, marketing and advertising concepts that play a vital role in contemporary e-commerce and how these impact on online consumer behavior are deeply analyzed. The Unit, also, presents the importance of customer relationship management and supply chain management systems in online purchasing and emphasizes the importance of B2B e-commerce in current enterprising world. Last but not least, topics such as m-commerce, security in online transactions and e-commerce payment systems are discussed.

IT Strategy in Business

In the emerging Digital Economy, information is a vital organizational resource that needs to be managed like other important business assets. Powerful technologies allow vast amounts of data to be stored, organized and analyzed in order to provide accurate, consistent and complete information which can be used to develop new businesses, achieve operational excellence and guide decision making. This module examines the managerial and organizational requirements, as well as, the technologies and applications for managing data and information. It addresses the opportunities and the competitive advantage of information technology utilisation to support the organizational processes and provides insight in the decision making process by introducing tools such as CRM, SCM, ERP, and BI.

Mobile Computing

This unit will cover various aspects of mobile networking in all layers of the Internet protocol stack. The unit will also present contemporary techniques employed in ad-hoc wireless networks, such as self-adaptation, routing, and mobility models. Moreover, state-of-the-art WPAN, WLAN, and WMAN technologies will be studied. Among the unit aims is also discussing the fundamentals of cutting-edge access technologies, localization techniques, and cell networking schemes. The principles of designing applications for mobile devices will be provided, taking into consideration resources constraints and special human-computer-interaction issues.

Games & Media Technology

This unit provides an introduction to the underlying concepts underpinning the theory and practice of game development, design and production. Specifically, this unit will provide an overview of the design of videogames, how games are produced, languages and architectures involved in game design, important theoretical issues in game development like graphics, physics and 3D modelling and animation. It will also tie up with issues discussed in Artificial Intelligence units.

Distributed Systems & Cloud Computing

This unit is an introduction to distributed and cloud computing. It provides students with knowledge concerning the main principles and technologies underpinning distributed and cloud systems, the benefits that are derived from these systems, and the challenges involved. The unit also provides students with the basic skills for developing cloud applications and deploying them to cloud platforms.

Agents and Robotics

This course introduces the students to the notion of agents and agent-based software development. The students will learn about single and multi-agent environments, and the issues and problems associated. In addition the students will be introduced to robotics as a field of science from a computer science perspective, with a focus on mobile robots. This focus will help to tie up the two subjects. The students will have to apply what they learn to a realistic scenario that will be solved with mobile robots (in a simulated environment).

Intelligent Systems

Intelligent Systems aim at mimicking aspects of human intelligence when performing complex tasks, through the use of artificial Intelligence techniques This unit (following the AI Techniques unit which presented search algorithms and data representation issues), provides a study of important and more advanced application areas such as fuzzy rule-based systems, planning, knowledge-based systems, machine learning, neural networks and other non-symbolic problem solving methods, allowing the student to acquire knowledge of the main concepts of the AI field, be able to identify possible application areas of the technology and apply the presented techniques to solve related problems.

Business Informatics Pathway

Social Media & Networks

The advancements of social media and social networking websites are revolutionizing and facilitating the way people communicate, interact, generate and share information. Drawing upon technological, social, cultural, psychological and organizational perspectives, this unit presents underlying concepts and critical issues of social media and social networks and examines contemporary and emerging platforms, applications and technologies that enable and facilitate social communication.

Knowledge Technologies for Innovation

In a rapidly changing world where the trend is that almost every aspect of our lives becomes infused with smart/intelligent products and services, innovation is a goal in itself. This unit offers an overview of various scientific fields and knowledge technologies (a lot of them belonging to or intersecting with the wider artificial intelligence area), together with a series of examples and case studies, to clearly demonstrate their applicability and potential for innovation.

Innovation and Entrepreneurship in IT

The IT sector offers a fertile environment for Entrepreneurship capitalizing on the innovative features and the rapid technological developments in the global economy. Computer science students must be skilful in managing and developing IT firms, along with their technical and scientific capabilities. The focus of this course is to build management skills among the computer science students, having as basic exercise the new product development process. It is considered an operationally focused course, as it aims to develop the interdisciplinary skills required for successful product development in today’s competitive marketplace.
Students will experience the navigation from the creation of ideas for IT products and services, the evaluation of ideas in business and market terms, the design process of new products, the testing and prototyping phase, the intellectual property protection techniques, the marketing planning, the financing techniques and to the business planning along the product life cycle. Students will follow the course delivery, participating in project teams in an entrepreneurial building exercise. For each step along the new product development process useful tools, techniques that support new product development practice will be provided to them. Although the course focuses on the application of management principles to new product development, they are more broadly applicable to innovation management and entrepreneurship.

We will make extensive use of the resources on innovation management in the world wide web for each step of the innovation management cycle. The recourses will be listed in the course’s Web site to both communicate information to students and to converse with them about their homework and their projects.

The last week of the course is designed for final project presentation. The targeted audience will be technical, business and financing experts playing the role of evaluator committee for financing the proposed business plan and the market accessibility of the new product. In the final presentation extensive communication skills are required in order to prepare students for efficient and cohesive presentation of their achievements.

E-Commerce and Digital Market

E-commerce is nowadays a fact. Its sharp usage increase, along with the systematic progress of Information and Communication Technology (ICT) has greatly influenced every aspect of our daily lives. This unit provides balanced coverage of both technology and business aspects of e-commerce and digital markets. The current e-business and revenue models, as well as, the ICT technologies required for e-commerce activity are discussed. In addition, marketing and advertising concepts that play a vital role in contemporary e-commerce and how these impact on online consumer behavior are deeply analyzed. The Unit, also, presents the importance of customer relationship management and supply chain management systems in online purchasing and emphasizes the importance of B2B e-commerce in current enterprising world. Last but not least, topics such as m-commerce, security in online transactions and e-commerce payment systems are discussed.

IT Strategy in Business

In the emerging Digital Economy, information is a vital organizational resource that needs to be managed like other important business assets. Powerful technologies allow vast amounts of data to be stored, organized and analyzed in order to provide accurate, consistent and complete information which can be used to develop new businesses, achieve operational excellence and guide decision making. This module examines the managerial and organizational requirements, as well as, the technologies and applications for managing data and information. It addresses the opportunities and the competitive advantage of information technology utilisation to support the organizational processes and provides insight in the decision making process by introducing tools such as CRM, SCM, ERP, and BI.

Internet Computing Pathway

Network Computing

This unit presents advanced as well as contemporary issues of data communications and computer networking. It provides students with the ability to utilize previous knowledge of computer networks in order to gain a thorough insight of data exchange. Important and crucial subjects related to networking are examined and new technologies and infrastructures are explored.

Information Security

This unit introduces the field of information security as an important area of advanced computer science and provides a broad overview of information security. The course will provide a solid theoretical foundation, as well as real-world examples, for understanding computer security. Fundamental theoretical results, foundational models, and salient examples will be covered. Security in computer data, operating systems, and networks will be covered, with emphasis on applied cryptography and program security. Students can expect to leave the class with an understanding of the theoretical underpinnings for information and computer security, an appreciation of the strengths, weaknesses, and limitations of the major theories, and an understanding of the application of computer security theory to real-world systems. Students will also gain experience and insight into the application of theory to practical systems.

Mobile Computing

This unit will cover various aspects of mobile networking in all layers of the Internet protocol stack. The unit will also present contemporary techniques employed in ad-hoc wireless networks, such as self-adaptation, routing, and mobility models. Moreover, state-of-the-art WPAN, WLAN, and WMAN technologies will be studied. Among the unit aims is also discussing the fundamentals of cutting-edge access technologies, localization techniques, and cell networking schemes. The principles of designing applications for mobile devices will be provided, taking into consideration resources constraints and special human-computer-interaction issues.

Games & Media Technology

This unit provides an introduction to the underlying concepts underpinning the theory and practice of game development, design and production. Specifically, this unit will provide an overview of the design of videogames, how games are produced, languages and architectures involved in game design, important theoretical issues in game development like graphics, physics and 3D modelling and animation. It will also tie up with issues discussed in Artificial Intelligence units.

Distributed Systems & Cloud Computing

This unit is an introduction to distributed and cloud computing. It provides students with knowledge concerning the main principles and technologies underpinning distributed and cloud systems, the benefits that are derived from these systems, and the challenges involved. The unit also provides students with the basic skills for developing cloud applications and deploying them to cloud platforms.

BSc in Computer Science 4-ετές πρόγραμμα

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΕΝΑΡΞΗ

1ο εξάμηνο (Οκτώβριος)
2ο εξάμηνο (Φεβρουάριος)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

4 Έτη

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Τα 2 πρώτα χρόνια στα ελληνικά &
τα 2 τελευταία χρόνια στα αγγλικά

ΩΡΑΡΙΟ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

Πρωινό και μεσημεριανό

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ο υποψήφιος έχει τη δυνατότητα να γίνει δεκτός στο πρόγραμμα, εφόσον κατέχει ένα από τα παρακάτω:
– Aπολυτηρίο Λυκείου
– ΙΒ Diploma
– Ισότιμου τίτλου της αλλοδαπής

Απαιτείται καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας (IELTS ή αντίστοιχη πιστοποίηση)
 
Το πιστοποιητικό πρέπει να έχει ληφθεί την τελευταία διετία.

BSc in Computer Science 4-ετές πρόγραμμα

ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και θα επικοινωνήσουμε μαζί σου για να συζητήσουμε όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν το BSc (Hons) in Computer Science – 4ετές πρόγραμμα. Καλή αρχή!

I have read and accept the Terms of Use and Privacy Policy